• Przechowalnia 0
  • 6 kroków do zdrowego snu

    Według badań, aż co drugiemu Polakowi przynajmniej raz w roku zdarza się tydzień, w którym doświadcza problemów ze snem. Tymczasem, to właśnie sen pozwala nam każdej nocy zregenerować ciało i umysł i zachować zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Co więc zrobić, by zasypiać łatwiej i poprawić jakość snu na co dzień?

    Stwórz „senną” atmosferę

    Zdrowy i spokojny sen potrzebuje odpowiedniego środowiska. Sypialnia powinna być miejscem wyciszenia i ukojenia, dawać możliwość odcięcia się od bodźców zewnętrznych. Dlatego, zadbaj m.in. o odpowiednie oświetlenie – pomyśl o zaciemniających zasłonach lub roletach, które będą blokować dostęp światła do pomieszczenia. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na odpowiednią aranżację okien, stosuj specjalną maskę na oczy. Ważna będzie także odpowiednia temperatura powietrza i wentylacja. Pamiętaj, że sypialnia powinna służyć głównie do spania, dlatego wyeliminuj z niej wszelkie rozpraszające uwagę i pobudzające mózg urządzenia. Znajdź inne miejsce dla telewizora, komputera i smartfona – dzięki temu twój mózg będzie łatwiej kojarzył przebywanie w sypialni z odpoczynkiem, co pozwoli organizmowi szybciej się wyciszyć, a tobie, spokojnie zasnąć.

    Najlepsze materace piankowe 90x200, znajdą państo na: http://materacezgor.pl/materace-z-gor-materace-piankowe-c-1_5.html

    Zadbaj o odpowiedni materac

    Podstawą zdrowego snu jest odpowiednio dobrany materac. Kryteriów wyboru jest wiele. Wśród trzech podstawowych rodzajów materacy – piankowych, sprężynowych i kieszeniowych, warto wziąć pod uwagę materac z pianki wysokoelastycznej. Dzięki nieregularnej strukturze w postaci milionów pęcherzyków zapewnia on odpowiednie dopasowanie do kształtów ciała, dobrą przepuszczalność powietrza oraz wysoką odporność i trwałość w porównaniu do innych pianek. Warto pamiętać też o odpowiednim dobraniu wymiarów materaca. Optymalną długością będzie wymiar o 20 cm dłuższy od naszego wzrostu, tak więc osoba mierząca 180 cm powinna zdecydować się na materac nie krótszy niż 200 cm (zwróć uwagę na przykład na materace piankowe 90x200). Jeśli szukasz materaca odpowiedniego dla pary, dobrym wyborem będą materace piankowe 160x200, które dadzą odpowiednią przestrzeń do snu dla każdej z osób. Jeśli wybierając materac musisz jednak brać pod uwagę ograniczoną przestrzeń, weź pod uwagę materace piankowe 140x200, które są najmniejszym wymiarem polecanym dla par.

    Materace piankowe 160x200 i wiele więcej, można znaleźć na stronie: http://materacezgor.pl/materace-z-gor-materace-piankowe-c-1_5.html

    Wprowadź wieczorne rytuały

    Problemy ze snem często wynikają z trudności z wyciszeniem się po całym dniu aktywności. Dlatego, przed pójściem spać warto wprowadzić organizm w przejściową fazę spowolnienia, która pozwoli lepiej przygotować się do zdrowego snu. Pomogą w tym specjalne wieczorne rytuały wprowadzone na około godzinę przed położeniem się do łóżka. Przyjemna kąpiel, czytanie książki czy ćwiczenia relaksacyjne pozwolą ci się wyciszyć i wprowadzą twój organizm na niższe obroty. W tym czasie unikaj stresujących czynności stymulujących pracę mózgu, takich jak wykonywanie pracy przyniesionej do domu. To może wywołać wzrost poziomu kortyzolu – hormonu stresu, który utrudni zasypianie.

    Stronę na której mozna znaleźć materace piankowe 140x200, znajdą państwo pod adresem: http://materacezgor.pl/materace-z-gor-materace-piankowe-c-1_5.html

    Idź spać, kiedy jesteś zmęczony

    Bezskuteczne próby zaśnięcia potrafią być frustrujące. Dlatego, jeśli po 20 minutach od położenia się do łóżka, nadal nie możesz zasnąć, wyjdź do innego pokoju, poczytaj książkę lub posłuchaj muzyki do momentu aż poczujesz się naprawdę zmęczony.

    Materac z pianki wysokoelastycznej, mozna znaleźć pod adresem: http://materacezgor.pl/materace-z-gor-materace-piankowe-c-1_5.html

    Jedz lekko

    Dochodzi 22.00, a ty masz ochotę na pizzę? Lepiej zastanów się dwa razy, bo ciężkostrawne posiłki mogą zagwarantować ci tej nocy bezsenność. Zjedz kolację co najmniej 2-3 godziny przed snem i unikaj potraw, które mogą powodować niestrawność. Uważaj też z napojami. Zapewnij organizmowi wystarczająco dużo płynów, by pozostał nawodniony do rana, ale unikaj nadmiernego picia tuż przed snem – to spowoduje konieczność nocnych wizyt w łazience.

    Wyreguluj wewnętrzny zegar

    Wstawanie i chodzenie spać o podobnych godzinach każdego dnia pozwala ustabilizować twój wewnętrzny zegar i dzięki temu, ułatwia zdrowy sen. Dlatego, staraj się w miarę możliwości konsekwentnie trzymać swoich stałych godzin snu, nawet jeśli w weekend masz ochotę pospać trochę dłużej.

    Akceptuję
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
    Czas wyświetlania strony: 0.054s